Här finns en del av mina svampbilder... har hunnit samla på mig många, många under åren som gått.

Är utbildad Svampkonsulent och tycker att svamp är bland det roligaste som finns :)
Välkommen att kika runt bland mina bilder - fler bilder läggs till efter hand...

onsdag 31 oktober 2012

Riktigt goda!

Stolt fjällskivling
Citronslemskivling
Tegelkremla
Tegelkremla
Kantkremla
Scharlakansvaxing
Blomkålssvamp
Druvfingersvamp
Karljohansvamp - observera den oätliga förväxlingssvampen Gallsopp längst till höger...
Smörsopp
Brunsopp (usel bild, men man ser karaktärerna bra)
Blodsopp
Silkesmusseron
Rödgul trumpetsvamp
Snöbollschampinjon

2 kommentarer:

Karla sa...

Nemen, så spännande bilder på svampar! Set har jag aldrig sett förr!
Ha en bra dag,Karla.

Lisa sa...

Det vattnas i munnen på mig! K-J är min favvo och den stolta går inte heller av för hackor.
Väldigt fina bilder! Mer, tack ;-)

Kram, Lisa